Ditt namn här

I lördags bakade jag blåbärsmuffins!!

Hej alla!!
I lördags så var jag, pappa och Carina i Höör hos Carinas  jobbar kompis maggan. Och vi var där hela dagen efter som maggan bara städade i det huset vi var i maggan bor liksom inte där. Men i alla fall så hittade jag blåbärsbuskar så jag började plocka blåbär. Dem var ganska stora. Sen när vi hade kommit hem så tänkte jag att jag skulle göra något med blåbären och då gjorde jag blåbärsmuffins. Och dem blev jätte goda och fina. 
 
Recept på blåbärsmuffins!
Sätt ugnen på 200 grader
Muffinsen ska stå inne i ugnen i 20 min
  • 125 g smör eller margarin
  • 2.5 dl farinsocker3 st ägg
    • eller 2 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1.5 tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 5 dl vetemjöl
  • 1 dl mjölk
  • 3 dl färska eller halvtinade frysta blåbär eller andra bär t.ex. hallon, vinbär, lingon
  • Ni kan läsa mer på recepten.se
Puss och kram♥
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!